Jedną z chętniej wybieranych przez właścicieli samochodów tuningowych przeróbek jest zmiana tłumika seryjnego na sportowy model. Tłumiki fabryczne są projektowane w taki sposób, żeby znaleźć kompromis między efektywnością a emitowanym hałasem, i to w pierwszej kolejności komfort podróżujących jest priorytetowy. Ale to wiąże się też z pewnym ograniczeniem mocy jednostki napędowej, którą podnieś można między innymi wymieniając tłumik.
Jeżeli ktoś jednak będzie planował to zrobić, to powinien na kilka ważnych kwestii zwrócić swoją uwagę. W pierwszej kolejności zakup takiego tłumika sportowego najlepiej zrobić w jakiejś firmie specjalizującej się w produkowaniu tego typu elementów, takiej jak na przykład RM motors. Wówczas będzie miał po pierwsze gwarancję odpowiedniego wykonania, a poza tym tego, że sprzedawane tłumiki sportowe spełniały będą wymagania związane z obowiązującymi przepisami.
Przede wszystkim chodzić tu będzie o poziom emitowanego hałasu, jaki przekraczać nie może ustalonych norm. Jeżeli pojazd po założeniu nowego tłumika będzie za bardzo głośny, to może nie przejść wtedy okresowych badań, lub też w czasie kontroli policja zatrzyma kierowcy dowód rejestracyjny. Istotna jest też jakość wyprodukowania i materiały, które do tego zostały użyte, tak aby po kilku miesiącach nie trzeba było jeszcze raz montować tego elementu. Jeśli ktoś będzie chciał, to może pomyśleć o kolejnym elemencie poprawiającym osiągi auta. Coraz częściej jest w ostatnim czasie też wybierany downpipe, który także zwiększa o kilka koni moc silnika.
+Tekst Sponsorowany+
W rolnictwie niezawodność sprzętu jest kluczowa. Oferujemy części zamienne do maszyn takich jak kombajny, deszczownie czy obsypniki, które zapewnią długotrwałe działanie i efektywność. Nasze produkty są dostępne w przystępnych cenach. Sprawdź naszą ofertę na części Simon.
+Reklama+